e-mail

enderezo electrónico identidadetradizon@yahoo.es





miércoles, 16 de febrero de 2011

O deterioro do patrimonio arqueolóxico galego: un caso máis, o Castro de Baroña

Desde o noso blogue, vimos denunciando o progresivo deterioro do noso patrimonio arqueolóxico na Galiza.
Estos días podíamos ler nalgún xornal que o PSdG pedía a través dun dos seus deputados, a urxente actuación no coñecido e singular castro de Baroña, nas terras do Barbanza. É increível ver a demagoxía, a "cara dura" e o oportunismo político, neste caso da man do sr.deputado Lage Tuñas.
Qué foi o que fixo o seu partido no anterior governo galego respeito à conservación de dito senlleiro castro?
Onde é que ficou a partida para o desenrolo dun proxecto serio en torno ao parque megalítico da Costa da Morte? Só un par de letreiros?  Palavras e mentiras, palavras e "fala-fala" e só palavras ao vento é o que gastan na protección do noso patrimonio cultural os mediocres sres.deputados do noso parlamento galego. O que se dín cartos, pouca cousa, mais para xantares e "cheiñas" a conta da VISA ouro pagada por todos nós, sempre hai, como para coches oficiais blindados. Iso sí, o castro de Baroña leva 14 anos desprotexido, 14 ANOS!!!, que se dín cedo.
Fai poucos días leíamos nos xornais e ollábamos nas televisións a "Operación Orquestra", en torno à corrupción en tres concellos da Costa da Morte...para cando unha "Operación San Caetano" na que vexamos a deputados que minten a destra e a siniestra facendo-nos pasar por parvos à xente que lle mantén o seu soldo e prevendas? Non estaría nada mal.
Eís a nova tirada hoxe do xornal La Voz de Galicia encol da pouca vergoña do Lage Tuñas e mais do PSdG. : Pocos agentes políticos, culturales o sociales quedan en Galicia que no hayan manifestado ya su deseo de que el Gobierno gallego desbloquee la rehabilitación del castro de Baroña, que desde hace 14 años se encuentra paralizada. Tras las declaraciones realizadas por el alcalde socialista de Porto do Son, Pastor Rodríguez, quien no dudaba en calificar esta situación como una «batalla partidista» por parte de la Xunta, que «discrimina o xacemento por motivos políticos», ahora, su partido se ha sumado a esta cruzada para blindar de manera urgente uno de los mayores tesoros del patrimonio gallego, que en la actualidad cuenta con seis zonas en estado catastrófico.
Para ello, el PSdG se ha valido de una proposición no de ley que el diputado noiés, José Manuel Lage Tuñas, presentó ayer en el Parlamento gallego: «Demandamos do Goberno galego que dedique unha partida orzamentaria ao coidado, restauración e protección do Castro de Baroña, patrimonio de todos os galegos e galegas, e que está sufrindo un serio deterioro pola inacción da Xunta de Galicia, que é a Administración competente en materia de protección do patrimonio cultural».

E na sección de danos do castro podemos ler o seguinte:
Poco margen para el optimismo deja el estado catastrófico en el que se encuentran seis zonas de este yacimiento. La radiografía topográfica que se conoció en diciembre diagnosticó que no solo los restos arqueológicos malviven en este cabo del litoral barbanzano, sino que también su entorno se encuentra desfigurado tras demasiados años de todo vale por parte de algunos de los turistas que acceden libremente al asentamiento. Es precisamente el libertinaje que aplica sobre el terreno un sector de los visitantes el que ha generado su actual estado comatoso.
No hace falta adentrarse mucho ni ser ningún experto para observar a simple vista los daños ocasionados. De la muralla de protección que se encuentra en la entrada y de su foso únicamente restan algunos tramos, ya que ese es el único acceso, y por el que además es necesario pasar por encima.
Una vez dentro del primer nucleo de viviendas, las estructuras muestran un deterioro visible. La causa es la colonización vegetal y la sedimentación de arena, lo que provoca la disgregación de los muros.
El pasado que no volverá
Mientras, en el segundo nucleo de viviendas, está uno de los mayores perjuicios. Se trata de la que en su día era la mayor de las viviendas del castro. Una estructura en forma ovalada de la que hoy no queda nada más que las piedras enterradas que formaban su base.
Lo que sucede con el tercer conjunto de viviendas es aún más sangrante. Aquí, hay casas que todavía están bajo tierra. Una situación a la que hay que añadir el furtivismo de algunos individuos para esquilmar cualquier tipo de resto que brote del suelo.

E para saber un pouco sobre dito castro, a seguinte ligazón: http://www.celtiberia.net/verlugar.asp?id=414

No hay comentarios:

Publicar un comentario